جمع دو عدد اعشاری بدون استفاده از نوع داده ی Float در C++ (سی پلاس پلاس)
تبلیغات
جمع دو عدد اعشاری بدون استفاده از نوع داده ی Float در C++ (سی پلاس پلاس)

 

 

این برنامه در زبان سی پلاس پلاس نوشته شده است که بدون استفاده از نوع داده ای اعشاری نظیر Float دو عدد اعشاری نسبتا کوتاه را گرفته و جمع میزند و چاپ میکند.

این برنامه را می توان به عنوان یک پروژه در درس برنامه نویسی یا ساختمان داده استفاده کرد.

این برنامه توسط مدیر وب سایت نوشته شده است و کپی نشده...

 

دانلود برنامه به همراه سورس ===ادامه مطلب

 

کد پروژه : 93001

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب
آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:
  • سلام می‌گه:
    این نظر در تاریخ 1393/12/6/bl و 19:19 دقیقه ارسال شده.

    سلام
    ممنون از برنامه تون اگه میشه کمی درباره ی دستورات بیشتر توضیح دهید
    پاسخ: سلام خواهش می کنم همانطور که میدانید داده ی float ، double برای ذخیره سازی اعداد اعشاری در سی پلاس پلاس به کار می روند. داده های اعشاری که در حافظه ذخیره می شوند ، در واقع با خطا ذخیره می شوند. که می توانید نحوه ی ذخیره شدن داده های اعشاری را در حافظه که با خطا انجام میشود در اینترنت جستجو کنید. این برنامه بدون استفاده از داده های اعشاری ، دو عدد اعشاری را از ورودی گرفته و با هم جمع می کند و در خروجی چاپ می کند. به این صورت که ابتدا دو عدد اعشاری در دو آرایه از نوع Char ذخیره می شوند ، یعنی داده ها به صورت رشته در حافظه قرار می گیرند نه به صورت عدد. در مرحله ی بعد آرایه پیمایش می شود تا بتوانیم بخش صحیح و بخش اعشاری اعداد را جدا کنیم و اگر از سمت چپ به راست پیمایش کنیم ،اعدادی که قبل از "." یا همان ممیز اعشار قرار دارند ، بخش صحیح و اعداد پس از آن بخش اعشاری ما هستند. در مرحله ی بعد بخش اعشاری و صحیح را که فهمیدیم در کجا قرار دارند را در متغیر های رشته ای یا آرایه ی کارکتری قرار می دهیم. در مرحله ی بعد باید تعداد رقم های بخش اعشاری هر دو عدد را با هم برابر کنیم یعنی اگر بخش اعشاری عدد اول 000001 است و بخش اعشاری عدد دوم 01 است باید بخش اعشاری عدد دوم 010000 شود تا بتوان بایت به بایت آن را جمع زد. بعد به سراغ مرحله ی جمه می رویم توجه داشته باشید که ابتدا بخش اعشاری باید جمع شود تا اگر رقم نقلی وجود داشت در مرحله ی جمع بخش صحیح آن را به بخش صحیح اضافه کنیم. برای جمع دو روش وجود دارد: روش اول : جمع کردن بایت بایت کارکتر ها و انتقال رقم نقلی بعد از هر جمع روش دوم : ریختن هر عدد در متغیر عددی غیر از float و double و جمع زدن آنها و بعد از جمع ابتدا نتیجه ی جمع بخش صحیح را چاپ کرد و سپس '.' را چاپ میکنیم و سپس حاصل جمع بخش صحیح را چاپ میکنیم. در پناه خداوند موفق باشید خدانگهدار binary Life

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: